Blogs

Kerneværdier

Offentliggjort af Litzy Thomsen den

Det er strengt nødvendigt, at virksomheder, som udvikler produkter, er sig meget bevidste om hensyn til miljøet og en 'Jorden først'-mentalitet. Det nytter ikke at skabe og fremstille produkter, som enten er engangs eller korttidsholdbare, når mulighederne for langtidsholdbare produkter kan realiseres. Vi skal helt væk fra brug-og-smid-ud tankegangen for at minimere belastningen af naturen. Jeg ser det også som en meget vigtig opgave for virksomhederne at gøre det nemt for forbrugerne at købe gode og miljørigtige kvalitetsprodukter, hvilket letter kundernes hverdag, hvor det kan være svært at finde tid til at sikre, at alle ens indkøb nu også er bæredygtige...

Læs mere →

Berøring - hvad betyder det for ældre og demente?

Offentliggjort af Litzy Thomsen den

Inspirationen fra plejepersonale I en nylig kampagne for Capzy badeskærm på de sociale medier oplevede jeg, at plejepersonale i kommentarfeltet begyndte at diskutere vigtigheden af berøring af ældre på plejehjem og anvendelse af handsker i forbindelse med hårvask. Det var for mig meget spændende at følge denne tråd, da jeg fik øjnene op for vigtigheden af berøring, når man som ældre ikke længere har en mand eller kone, eller andre familiemedlemmer, som giver én fysisk berøring. Jeg har kun sporadisk hørt om dette, men aldrig rigtig sat mig ind i, hvor stor en betydning, det har for den enkelte på fx...

Læs mere →

Feedback men mest feedforward

Offentliggjort af Litzy Thomsen den

Ens for dem alle var, at de alle havde nogle spædende vinkler på, hvorledes Capzy kan være et hjælpemiddel til netop den gruppe af mennesker, som de nu arbejder med. Det var fantastisk at opleve dem begejstret fortælle mig om, hvorledes de kan se en rigtig god anvendelse af shampooskærmen i forskellige sammenhænge. Det er en stor gave at høre fagfolk dele deres tanker og viden på dette felt. Og jeg er imponeret over, hvor mange der var klar til at give mig faglig feedforward på min silikoneskærm. Og selvfølgelig altid rart med rosende ord om dens beskaffenhed. 

Læs mere →

Mine kunder giver mig stor værdi - denne gang om at undgå vand i ører

Offentliggjort af Litzy Thomsen den

Siden jeg startede min forretning op og lancerede mit produkt Capzy, har jeg fået mange interessante henvendelser fra mine kunder og besøgende i webshoppen. Jeg bliver især glad, når disse henvendelser giver mig nye vinkler i anvendelse af shampooskærmen, og at jeg kan hjælpe mine kunder på områder, som jeg ikke selv har været opmærksom på, indtil de skriver til mig.  Den anden dag modtog jeg en mail fra en kunde, som har problemer med øregangene og derfor var meget interesseret i at få en badeskærm eller et hjælpemiddel, der kunne afhjælpe vandindtrængen i ørerne. Capzy er skabt således, at...

Læs mere →

Shampooskærm til voksne - testet på mennesker

Offentliggjort af Litzy Thomsen den

Hvorfor skal voksne mennesker bruge en shampooskærm? I udgangspunktet skabte jeg en shampooskærm til voksne, fordi jeg selv havde et behov. Da jeg begyndte at arbejde mere i dybden med shampooskærmen, opdagede jeg, at der blandt ældre også mennesker er et stort behov for at aflaste hårvaskesituationen. For at forstå problematikken for demente, må man indse, at for en dement er det "nyt" hver gang, at der skal vaskes hår. Den demente forstår ikke altid til fulde, hvad der foregår og bliver utryg, udadreagerende eller modarbejder og gør det umuligt eller meget svært at vaske hår på personen. Som pårørende...

Læs mere →